Web-analytiikka ja hakukoneoptimointi (SEO)
Web-analytiikka kertoo, kuinka hyvin verkkopalvelusi toimii, missä sen ongelmakohdat sijaitsevat ja mitä käyttäjät haluavat. Merkittävä osa asiakkaista ja sidosryhmistä löytää verkkopalveluusi hakukoneiden kautta. Hakukoneoptimointi (SEO) on siis elintärkeä osa-alue, kun haluat, että yrityksesi, tuotteesi ja sisältömarkkinointisi saa ansaitsemansa näkyvyyden. Ota analytiikka ja optimointi haltuun kevään koulutuksessa!
Ajankohta
14.4.2016 09:00 – 14.4.2016 16:00Paikka
ProComin koulutustilat, Kalevankatu 30, 7. krs., 00100 HelsinkiHinta jäsenille
475 € + alv. 25,5 %Normaalihinta
625 € + alv. 25,5 %Järjestäjä
ProComIlmoittautumistilanne
Melkein täynnä


Osa I: Web-analytiikka
Analytiikan tuntemus kuuluu nykyajan asiantuntijatyöntekijän ja viestintäammattilaisen perustaitoihin! Web-analytiikka kertoo, kuinka hyvin verkkopalvelusi toimii, mitä käyttäjät haluavat ja missä ongelmakohdat sijaitsevat. Koulutuksessa käymme läpi Google Analyticsin perustason ja tärkeimmät ominaisuudet. Voit myös vapaasti kysyä juuri sinua askarruttavia asioita. Teemme yksinkertaisia, ohjattuja käytännön harjoituksia – ota oma läppäri mukaan!
Mitä saat?
- Ymmärrät web-analytiikan käytön verkkopalvelun kehittämisessä.
- Opit hyödyntämään Google Analyticsin web-analytiikkaa oman työsi tukena.
- Ymmärrät, mitä kannattaa seurata ja mitä analytiikkatiedoista voi päätellä.
- Opit lisää asiakkaistasi (verkkopalvelun kävijöistä).
- Opit analytiikkavetoisen markkinoinnin perusteet.
Koulutuksen aihesisältöjä
- Hands-on -tutustuminen web-analytiikkaan.
- Google Analyticsin käyttöliittymä ja perusominaisuuksien käyttö.
- Käytännön ohjeet analytiikan hyödyntämiseen arjessa.
- Tavoitteet/mittarit ja niiden asettaminen.
- Syvällisemmät ominaisuudet: segmentointi, hallintapaneelit ja hälytykset.
- Google Tag Managerin perusteet.
- Google Analytics verkkokaupoissa.
- Google Analytics sisältömarkkinoinnin mittaamisessa.
Osa II: Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization) on elintärkeä osa-alue, kun haluat, että yrityksesi, tuotteesi ja sisältömarkkinointisi saa sen ansaitseman näkyvyyden. Merkittävä osa asiakkaistasi löytää verkkopalveluusi hakukoneiden kautta ja ykköstilan hakutulossijoitus tuo helposti kaksikymmentä kertaa enemmän liikennettä sivuillesi kuin kymmenisen sijaa huonompi sijoitus. Vanha vitsi on totisinta totta: murhaajan paras paikka piilottaa ruumis on Google-haun kakkossivu.
Mitä saat?
- Saat selkeän kokonaiskuvan hakukoneoptimoinnista.
- Tunnet oikeat asiat, kun valitset ja käytät ulkopuolisia asiantuntijoita.
- Opit, millä tavoin saat hakutulossijoituksesi nousemaan ja lisää asiakasvirtaa.
- Ymmärrät, millaisilla työkaluilla hakukoneoptimointia tehdään ja mitä se vaatii.
- Ymmärrät, miten hakukoneoptimoitu sisältömarkkinointi toimii.
Koulutuksen aihesisältöjä
- Miten hakukoneet toimivat, ja miten ne päättävät hakutulossijoitusten järjestyksen?
- Mitä asioita hakukoneoptimoinnissa on huomioitava? Mikä on sallittua ja mikä ei?
- Miten hakukoneoptimointi kehittyy tulevaisuudessa?
- Miksi verkkosivuston sisällön kohdentaminen on tärkeää?
- Miten tehdään avainsanatutkimus, ja miten sitä käytetään?
Kouluttajat
Kouluttajina toimivat Tulos Helsinki Oy:n asiantuntijat Mikko Yli-Erkkilä ja Jaakko Knuutila. Molemmilla on syvä ja monipuolinen käytännön osaaminen analytiikkatyöstä ja hakukoneoptimoinnista sekä bonuksena kansantajuinen tapa opettaa.
Tulos Helsinki Oy on hakukoneoptimointiin, web-analytiikkaan ja sisältömarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto. Tulos työllistää 35 asiantuntijaa ja sen asiakkaisiin kuuluvat mm.: Arla, Aktia, A-lehdet, Paulig, If, Reima, Kiinteistömaailma, Kämp Group, Sanoma, Finlayson, Wolford, Talentum ja Neste.
Ilmoittautumiset ja hinta
Hinta
Valmennuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää valmennuksen, lounaan sekä aamu- ja iltapäiväkahvit.
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu kaksi tai useampi osallistuja, saavat kaikki valmennuksen hinnasta 15 % alennuksen. Tarjousta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 7.4.2016.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta.
Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riitävän ryhmäkoon muodostuttua. Pidätämme oikeuden ohjelmanmuutoksiin.
Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko johdon koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen? Kysy lisää toimistolta, puh. (09) 135 7775.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.