Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin saumaton yhteispeli: näin onnistut!
Integraatioajattelua organisaatioon! Viestintä markkinoinnillistuu ja markkinointi viestinnällistyy. Työroolien rajat liudentuvat ja vastuut limittyvät toisiinsa: yksilön on opittava ymmärtämään paremmin muiden roolia kokonaisuudessa. Viestinnän ammattilaisen on ymmärrettävä ja osattava myös markkinointia ja ymmärrettävä myynnin roolia entistä paremmin.
Ajankohta
31.1.2018 09:00 – 31.1.2018 16:00Paikka
ProComin koulutustilatHinta jäsenille
425 € + alv. 25,5 %Normaalihinta
625 € + alv. 25,5 %Järjestäjä
ProComIlmoittautumistilanne
Tilaa on vielä

Integraatioajattelua organisaatioon!
Siilot nurin!, kuuluu kovaääninen vaatimus yhä useammassa organisaatiossa. Organisaatiot keventyvät, ketteryys on menestyvän yrityksen välttämätön toiminnallinen ominaisuus. Onnistuminen on yhä useamman osaajan yhteistyön tulosta. Erinomainen viestintä tarvitsee kumppanikseen markkinointiosaamista.
Viestintä markkinoinnillistuu ja markkinointi viestinnällistyy. Työroolien rajat liudentuvat ja vastuut limittyvät toisiinsa: yksilön on opittava ymmärtämään paremmin muiden roolia kokonaisuudessa. Viestinnän ammattilaisen on ymmärrettävä ja osattava myös markkinointia.
Kuten markkinoinnin kummitäti Anne Korkeakoski procomilaisille pitämässään esityksessä totesi, viestinnän ammattilaisen on oltava rohkea ja otettava viestinnälle kuuluva strateginen rooli organisaatiossa.
Integraatiopäivä etenee ajatuksia herättävän teorian, konkreettisten esimerkkien ja työpajojen luomana keskustelevana kokonaisuutena. Integraation ideologian mukaisesti opimme myös toinen toisiltamme. Lähtökohta on, että jokaisessa organisaatiossa on jo erilaista osaamista parempaan tekemiseen: se vain on hajautettu ympäri organisaatiota.
TÄSSÄ KOULUTUKSESSA
- näet integraation organisaatiosi silmin
- näet myös kuinka kehittää koko organisaation yhteistä osaamista
- hahmotat paremmin markkinoinnin roolin
- osaat vaatia markkinoinnilta enemmän menestyäksesi viestinnän ammattilaisena
- joudut (kenties) miettimään yrityksesi brändin uusiksi
- tiedät mitkä seikat estävät integraation edistämistä
- ideoita ja työkaluja siitä kuinka kehittää organisaatiota filosofisesti, kulttuurisesti ja toiminnallisesti
KOULUTUSPÄIVÄN SISÄLTÖ
Mitä on markkinointi?
- taktinen ja strateginen markkinointi
- markkinoinnin peruskäsitteet
- miksi erinomainen viestintä tarvitsee hyvää markkinointia
Kohti integraatiota
- johdanto integraatioon
- organisaatiosi lähtötason mittaus (työpaja)
Integraation siirtäminen käytäntöön
- integraation määritelmä kahdeksan konkreettisen ulottuvuuden kautta
- mitä integraatio on käytännössä? (+ yrityksen edustajan esitys)
Kuinka organisoitua?
- malleja suomalaisten yritysten tekemistä ratkaisuista
Miksi integraatio on tulevaisuuden malli?
- hyödyt operatiivisen tason, johdon ja asiakkaiden näkökulmista
Brändiajattelu integroi organisaation, henkilöstön, toimintakulttuurin ja sidosryhmät
Kuinka rakentaa brändi?
Integraation esteet organisaatiossa
Siilot nurin! Viiden kohdan ohjelma, jolla edistät integraatiota
PÄIVÄN KOULUTTAJA
Markku Vierula on integraation johtava asiantuntija, erityisesti integraation viemisessä käytäntöön. Markku on työskennellyt pääkallopaikoilla markkinointiviestinnän maailmassa. Hän on toiminut copyna, luovana johtajana ja omistajana muun muassa SEK:ssä, McCann Helsingissä, DDB:ssä ja Ezpassa tehden kansainvälisestikin palkittua, erinomaista mainontaa. Näkemyksensä hän on puristanut Suuri integraatiokirja -nimiseen teokseen, jonka toinen uusittu, laajennettu painos ilmestyi helmikuussa 2014. Teos on hyväksytty yliopistojen ja korkeakoulujen oppi- ja kurssikirjaksi.
Lue Markun blogitekstit Viestijät-blogista
http://viestijat.fi/kuplat-poks-ja-yhteispelia-kehittamaan/
http://viestijat.fi/viestinnan-ja-markkinoinnin-integraatio-loytyy-yrityksesi-osaamisesta/
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu koulutukseen kaksi tai useampi henkilöä, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat MarComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 29.1.2018. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko uudesta MarComPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: laura.kaustinen@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko sisäisiin koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen? Kysy lisää ProComin toimistolta procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.