Vastuullinen brändi ja vaikuttava viestintä
Miten luoda houkuttelevaa vastuullisuusviestintää kapsahtamatta viherpesuun? Miten vastuullista brändiviestintää voi rakentaa ja kirkastaa? Koulutuspäivässä osallistuja saa eväitä siihen, miten yhdistää tarinatalous ja vastuullisuussääntely sekä rakentaa vaikuttavaa ja vastuullista brändiä ja sitä tukevaa viestintää.
Ajankohta
9.10.2025 09:00 – 9.10.2025 15:00Paikka
ProComin toimisto / OnlineJärjestäjä
ProComAJANKOHTAISTA
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
KOULUTUSPÄIVÄ
Vastuullisuusviestintä on nuoralla tanssimista: tarinallisuudella ja tunteilla luodaan kiinnostavuutta ja innostetaan toimintaan, mutta samalla vastuullisen brändin ja sitä tukevan viestinnän pitää pohjata faktoihin ja aitoihin tekoihin. Miten lähestyä yhtälöä ja luoda houkuttelevaa vastuullisuusviestintää kapsahtamatta viherpesuun?
Koulutuspäivän aikana osallistuja saa eväitä siihen, miten yhdistää tarinatalous ja vastuullisuussääntely sekä rakentaa vaikuttavaa ja vastuullista brändiä ja sitä tukevaa viestintää.
Koulutuspäivän ohjelma on vuorovaikutteinen, joten osallistujilta odotetaan aktiivista osallistumista päivän keskusteluihin ja pienen ennakkotehtävän tekemistä.
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
9.00–9.30 Päivän tavoitteet, tutustumista ja lämmittelyä päivän teemaan ennakkotehtävää hyödyntäen
9.30–10.30 Mitä tarkoittaa vastuullinen brändi ja miten sitä rakennetaan käytännössä?
- Käymme läpi brändilistauksia hyödyntäen, mitä osallistujat mieltävät vastuulliseksi brändiksi ja mistä elementeistä se rakentuu. Tutustumme myös työkaluun, jonka avulla vastuullista brändiviestintää voi rakentaa ja kirkastaa.
10.30–10.45 Tauko
10.45–12.00 Eettinen ja läpinäkyvä vastuullisuusviestintä: Miten välttää viherpesu?
- Otamme haltuun viherpesusääntelyn tiiviin oppimäärän ja pohdimme, miten organisaation vastuullisuuteen liittyvästä keskeneräisyydestä voi kertoa kiinnostavasti ja uskottavasti.
12.00–13.00 Lounastauko
13.00–14.45 Mitä on vaikuttava vastuullisuusviestintä käytännössä?
- Käymme läpi keskustellen kolme yrityscasea siitä, miten vastuullisuusstrategiasta on rakennettu eettisesti kestäviä ja kiinnostavia brändiviestejä. Lopuksi saamme vielä vierailijapuheenvuoron, jonka aihe tarkentuu lähempänä tilaisuutta.
14.45–15.00 Päivän oppien yhteenveto
KENELLE
Koulutus sopii vastuullisuuden, viestinnän ja markkinoinnin perusasiat hallitsevalle asiantuntijalle, joka haluaa syventää vastuullisen viestinnän ja markkinoinnin osaamistaan.
KOULUTTAJA
Kouluttajana toimii Elina Palkama (VTM, viestintä), joka työskentelee kestävään kehitykseen erikoistuneessa Kaskasissa johtavana vastuullisuusviestinnän asiantuntijana. Kaskasilla Elina auttaa asiakkaita erilaisissa vastuullisuuteen ja kestävän kehityksen viestintään liittyvissä projekteissa. Elina on urallaan työskennellyt muun muassa viestintätoimisto Hill+Knowlton Strategiesilla sekä kiinteistöalalla. Hänellä on laaja ymmärrys kestävän kehityksen teemoista ja subtanssiosaamista erityisesti kiinteistö- ja energia-aloilta.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 695 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Vastuullisuuden koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuuden osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
LUOKKAHUONEKOULUTUKSEN EDUT
- ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
- Verkostoituminen kollegoiden kanssa
- Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
- Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
- Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
HALUATKO RAKENTAA OMAN NÄKÖISESI KEHITTYMISPAKETIN TYÖSI TUEKSI?
Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät. Voit sisällyttää myös tämän koulutuspäivän osaksi koulutuskorttia. Lue lisää koulutuskortista täällä.
HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?
Kiinnostaisiko sinua syventyä Vastuullisuuden koulutuskokonaisuuden teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana Vastuullisuusviestinnän koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä koulutuksiin, tapahtumiin ja viestintäalaan liittyen.Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.