Vaikuttava visuaalinen viestintä
Visuaalinen viestintä on nykyisin jokaisen viestijän työpöydällä. Kuvien, videoiden ja visualisointien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti ja näin visuaalisen viestinnän suunnittelua tekevät muutkin kuin graafikot. Viestijältä odotetaan tänä päivänä osaamista sekä tilata ja joskus jopa myös tehdä itse kuvia, videoita ja infografiikkaa sekä visuaalisia ilmeitä. Tämä koulutus on sinulle viestinnän tekijä, joka kaipaat tukea ja inspiraatiota visuaalisuuden hyödyntämiseksi työssäsi.
Ajankohta
27.2.2020 09:00 – 27.2.2020 16:00Paikka
Tapahtumatalo Bank, Unioninkatu 20, 00130 HelsinkiHinta jäsenille
475 € + alv. 25,5 %Normaalihinta
625 € + alv. 25,5 %Järjestäjä
ProComIlmoittautumistilanne
Tilaa on vielä

Visuaalinen viestintä on nykyisin jokaisen viestijän työpöydällä. Kuvien, videoiden ja visualisointien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti ja näin visuaalisen viestinnän suunnittelua tekevät muutkin kuin graafikot. Viestijältä odotetaan tänä päivänä osaamista sekä tilata ja joskus jopa myös tehdä itse kuvia, videoita ja infografiikkaa sekä visuaalisia ilmeitä.
Mitä on visuaalinen viestintä?
Visuaalinen viestintä ei ole irrallaan muusta viestinnästä vaan elimellinen osa sitä. Viestintäkanavien ja yksittäisten viestien paljous ja julkaisutahti tarkoittavat, että viestinnän suunnittelu ja hallinta on entistä tärkeämpää. Yksi tapa hallita monikanavaisuutta ja vaalia yhtenäisyyttä, on luoda toimiva visuaalinen ilme ja ylläpitää sitä kaikissa kanavissa ja kaikissa julkaisuissa. Hyvin suunniteltu visuaalisuus helpottaa jokaisen viestijän työtä ja vähentää ad hoc -tekemistä. Lisäksi visuaalinen viestintä tehostaa viestin sanomaa. Monet asiat ovat nopeammin ja tehokkaammin ilmaistu visuaalisin keinoin ja toisaalta, visuaalisuus on harvemmin enää vaihtoehto vaan ennemminkin elinehto monissa kanavissa. Siksi visuaalisuus on jokaisen viestijän työpöydällä kaikkia sisältöjä ja viestintäkeinoja suunnitellessa.
Koulutuksessa keskitytään seuraaviin asioihin:
- Visuaalinen viestintä viestijän näkökulmasta
- Brändinrakennus ja visuaalisuuden rooli siinä
- Tekstisisältöjen visualisointi
- Kuvasuunnittelun perusteet
- Videoiden suunnitteleminen ja tilaaminen
- Infografiikan suunnitteleminen ja tilaaminen
Koulutuspäivän ohjelma
9.00-12.00
Intro päivään: Mitä tarkoitamme, kun puhumme visuaalisuudesta?
Visuaalisuus ja brändinrakennus: Mikä on "hyvä visuaalinen
ilme"?
Tekstisisältöjen visualisointi ja kuvasuunnittelu
Mitä viestijän pitää ymmärtää graafisesta suunnittelusta?
12-13 LOUNAS
13.00-16.00
Videoiden rooli viestinnässä, suunnittelu ja tilaaminen
Infografiikan tilaaminen ja suunnittelu
Visuaalisuuden soveltaminen omassa työssä
Koulutuspäivä sisältää luentomaista opiskelua, pari- ja yksilötehtäviä sekä keskustelua.
Tauot n. klo 10.45 ja klo 14
Kenelle koulutus on suunnattu
Viestintää päätyökseen tekeville, esimerkiksi viestinnän suunnittelijoille ja viestintäpäälliköille, jotka kaipaavat tukea ja inspiraatiota visuaalisuuden hyödyntämiseen työssään.
Kouluttajan esittely
Aurora Airaskorpi on laaja-alainen viestinnän konseptoija, suunnittelija ja tekijä. Aurora on työskennellyt viestinnän tehtävissä niin toimittajana, sisällöntuottajana, projektitutkijana, strategina, konseptipäällikkönä, strategisena johtajana, kouluttajana ja viestinnän valmentajana. Tällä hetkellä Aurora työskentelee johtavana viestintäasiantuntijana tiede- ja asiantuntijaviestintään erikoistuneessa Kaskas Mediassa ja johtaa Kaskas Median in-house brändiä Skolar.
Hinnat ja ilmoittautuminen
Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 20.2.2020. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko MarComPRO-koulutuskokonaisuudesta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.