Strateginen viestintä ja liiketoiminta
Tässä koulutuspäivässä opit, mitä liiketoimintalähtöinen strateginen viestintä pohjimmiltaan tarkoittaa ja miten viestinnän liiketoimintalähtöisyyttä voi entisestään vahvistaa. Koulutuspäivän aikana kukin osallistuja pääsee pohtimaan näitä asioita myös oman työnsä näkökulmasta.
Ajankohta
4.2.2025 09:00 – 4.2.2025 15:00Paikka
ProComin toimisto / OnlineJärjestäjä
ProComAJANKOHTAISTA
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
KOULUTUSPÄIVÄ
Liiketoiminnan tavoitteita toteuttava strateginen viestintä edellyttää toisaalta entistä laaja-alaisempaa yhteiskunnallista näkemystä ja toisaalta entistä syvempää ymmärrystä liiketoiminnasta. Tulospaineet kasvavat jatkuvasti. Samaan aikaan viestinnän merkitys muutosagenttina, johdon kumppanina ja koko organisaation viestintätaitojen sparraajana kasvaa. Resurssit eivät aina kasva vaatimusten tahdissa.
Miten löytää viestinnälle juuri oikea suunta ja teot? Miten mahdollistaa liiketoiminnan menestys viestinnän keinoin? Tässä koulutuksessa pureudutaan juuri näihin kysymysiin. Vaikka liiketoiminnan tavoitteita toteuttava strateginen viestintä on jokaisessa organisaatiossa oman näköistään, myös yhteisiä nimittäjiä löytyy. Keskitymme tässä koulutuksessa näiden yhteisten nimittäjien tunnistamiseen ja siihen, miten ne vaikuttavat osallistujien omaan työhön.
Lähtökohtana on ajatus siitä, että viestinnän tulee vaikuttaa positiivisella ja mitattavalla tavalla liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamiseen. Parhaimmillaan viestinnän ammattilaiset myös vaikuttavat strategiseen päätöksentekoon ja siten esimerkiksi organisaation kykyyn vastata jatkuvaan muutokseen.
Päivän aikana selkiytämme yhdessä, mitä liiketoimintalähtöinen strateginen viestintä tarkoittaa, miten viestinnän ja liiketoiminnan tavoitteet yhdistetään ja mitä tämä edellyttää niin viestinnältä kuin liiketoiminnaltakin. Pohdimme myös sitä, miten tämä kaikki vaikuttaa oman tai oman tiimin osaamisen kehittämiseen.
Koulutuspäivän aikana tehtävissä harjoituksissa osallistujat pääsevät pohtimaan asioita oman työnsä kautta ja jakamaan ajatuksia toisten osallistujien kanssa.
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Klo 9–12
- Strateginen viestintä on liiketoiminnan ydintä
- Mitä liiketoimintalähtöinen strateginen viestintä tarkoittaa?
- Millaista uudelleenajattelua tarvitaan?
- Pohdintatehtävä ja pienryhmäkeskustelu
- Yhteistyö johdon ja liiketoiminnan kanssa
- Johdon sitouttaminen viestintään
- Liiketoiminnan ongelmien tunnistaminen ja niihin vastaaminen
- Miten yhdistää viestinnän ja liiketoiminnan tavoitteet?
- Pohdintatehtävä ja pienryhmäkeskustelu
Klo 12–13 lounastauko
Klo 13–15
- Viestinnän ja viestijän roolin muutos
- Viestintä koko organisaation strategisena kyvykkyytenä
- Viestijän uudet roolit ja niihin kasvaminen
- Oman tiimin tai oman osaamisen kehittämistarpeet
KENELLE
Koulutus on tarkoitettu viestinnän ammattilaisille, joilla on jo kokemusta alalta ja mahdollisesti esihenkilötehtävistä. Se sopii erityisesti viestintäpäälliköille, mutta myös viestintäjohtajat ja asiantuntijat hyötyvät siitä. Koulutus sopii hyvin viestijälle, joka haluaa kehittää liiketoiminnan ja viestinnän välistä yhteyttä ja vaikuttaa liiketoiminnan avainmittareihin. Osallistujat saavat ennen koulutusta ennakkokyselyn, jossa kartoitetaan heidän ajatuksiaan ja viestinnän strategista roolia organisaatiossa nyt.
KOULUTTAJA
Kati Keronen on strategisen viestinnän pitkän linjan ammattilainen Valoria Oy:stä. Kati on viestinnän valmentaja, neuvonantaja ja muutoksen rakentaja. Hänellä on 15 vuoden johtamiskokemus, hän on HHJ-pätevöitynyt hallitusosaaja sekä palkittu tietokirjailija. Kati näkee viestinnän kokonaisvaltaisena osaamisena, jonka onnistuminen mitataan viime kädessä kyvyssä edistää oman organisaation liiketoimintaa. Hänestä viestinnän johtaminen on toimitusjohtajuuden tavoin yleisjohtajuutta, jolla on merkittävä vaikutus jokaisen tulosalueen onnistumiseen.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 695 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Stragisen viestinnän koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuuden osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
LUOKKAHUONEKOULUTUKSEN EDUT
- ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
- Verkostoituminen kollegoiden kanssa
- Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
- Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
- Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
HALUATKO RAKENTAA OMAN NÄKÖISESI KEHITTYMISPAKETIN TYÖSI TUEKSI?
Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät. Voit sisällyttää myös tämän koulutuspäivän osaksi koulutuskorttia. Lue lisää koulutuskortista täällä.
HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?
Kiinnostaisiko sinua syventyä Strategisen viestinnän teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana Strategisen viestinnän koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuillamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä koulutuksiin, tapahtumiin ja viestintäalaan liittyen.Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.