Sisältöstrategia digissä
Sisältöstrategia on ketterä työmenetelmä, jonka avulla organisaation verkkosisällöt suunnataan tärkeimpiä asiakasryhmiä houkutteleviksi digitaalisiksi asiakaspoluiksi. Sisältöstrategialla sisällöt nivotaan yhtä aikaa niin liiketoiminnan ja myynnin tavoitteisiin kuin asiakkaiden omaan kokemusmaailmaan. Mikä on sisältöstrategian suhde viestintään tai brändin rakentamiseen? Kenelle sisältöstrategia kuuluu organisaatiossa? Mitä sisältöstrategia mahdollistaa organisaatioiden digitaalisessa viestinnässä? Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana syksyllä 2016 käynnistyvää DigiPRO-ohjelmaa.
Ajankohta
27.10.2016 09:00 – 27.10.2016 16:00Paikka
ProComin koulutustilat, Kalevankatu 30, 7. krs., 00100 HelsinkiHinta jäsenille
475 € + alv. 25,5 %Normaalihinta
625 € + alv. 25,5 %Järjestäjä
ProComIlmoittautumistilanne
Tilaa on vielä
Sisältöstrategia on ketterä työmenetelmä, jonka avulla organisaation verkkosisällöt suunnataan tärkeimpiä asiakasryhmiä houkutteleviksi digitaalisiksi asiakaspoluiksi. Sisältöstrategialla sisällöt nivotaan yhtä aikaa niin liiketoiminnan ja myynnin tavoitteisiin kuin asiakkaiden omaan kokemusmaailmaan.
Mikä on sisältöstrategian suhde viestintään tai brändin rakentamiseen? Kenelle sisältöstrategia kuuluu organisaatiossa? Mitä sisältöstrategia mahdollistaa organisaatioiden digitaalisessa viestinnässä?
Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana syksyllä 2016 käynnistyvää DigiPRO-ohjelmaa.
KENELLE?
Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille ja erilaisissa asiantuntijatehtävissä toimiville henkilöille, jotka haluavat syventää osaamistaan digitaalisen viestinnän alueella ja oppia hyödyntämään sisältöstrategian mahdollisuuksia osana työtään.
PÄIVÄN TAVOITE
Koulutuspäivän tavoitteena on:
- tunnistaa ostamisen muutos ja case- esimerkkien kautta oivaltaa kuinka myynnin ja markkinoinnin on muututtava sen mukana.
- syventyä sisältöstrategiaan digissä: mistä on kyse, mihin sitä tarvitaan ja mitä se organisaatioissa mahdollistaa.
- selkiinnyttää organisaation roolitus siitä, kenelle sisältöstrategia kuuluu ja keitä on hyvä osallistaa mukaan.
- tutustua sisältöstrategian työmenetelmiin konkretian tasolla, soveltaa niitä oman organisaation tarpeisiin ja yhdessä ammentaa hyväksi havaittuja oppeja sekä B2B että B2C maailman esimerkkien kautta.
Lue myös kouluttaja Riikka Seppälän blogiteksti Viestijät.fi-sivustolla: Missä vika jos sisältömarkkinointi ei toimi?
OHJELMA 27.10.2016
8.45–9.00
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00–9.05
Tervetuloa koulutukseen!
Eveliina Linna, päällikkö, koulutus ja projektit, ProCom
9.05–9.45
Johdatus sisältöstrategiaan – ostaminen on muuttunut, myynnin ja markkinoinnin on muututtava mukana.
Päivän valmentajat: Riikka Seppälä, sisältöstrategi, Differo & Santeri Niemi, sisältöstrategi, Differo
9.45–10.30
Yhteinen suunta: Sisältöstrategia mahdollistaa yhteisen digitaalisen asiakaspolun
10.45–11.45
CASE: Suomalainen B2B yritys haastaa kansainvälisiä jättejä sisältöstrategian avulla
11.45–12.45
Lounas
12.45–14.15
Workshop: Tutustuminen sisältöstrategian työmenetelmiin ja niiden soveltaminen oman organisaation tarpeisiin
14-15–14.30
Iltapäiväkahvi
15.30–16.00
Workshopin purku ja yhteenvedot
VALMISTAUTUMINEN KOULUTUKSEEN
Osallistujille lähetetään ennakkokysely, jonka pohjalta koulutus räätälöidään mahdollisimman hyvin osallistujien lähtötilannetta ja toiveita vastaavaksi.
KOULUTTAJAT
Päivän kouluttajina toimivat Differon kokeneet sisältöstrategit Riikka Seppälä ja Santeri Niemi.
Riikka on kokenut sisältöstrategi ja markkinoinnin muutostöiden fasilitaattori. Hänellä on vuosien kokemus erilaisista asiantuntija- konsultointi- ja valmennustehtävistä, joita kaikkia yhdistää asiakaslähtöinen digitaalinen markkinointi ja palvelu. Riikka on kokenut esiintyjä, joka puhuu vuosittain kymmenissä asiantuntijaseminaareissa ja koulutuksissa. Twitter: @seppalar1
Santeri on sisältöjen mitattavuudesta ja tuloksellisuuden osoittamisesta innostunut monipuolinen sisältöosaaja. Hän on kerännyt kokemusta erilaisista asiantuntija- konsultointi- ja koulutustehtävistä digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja mittaamisen parissa. Hän on suunnitellut kymmeniä sisältöstrategioita ja -kampanjoita sekä toiminut pääkouluttajana kursseilla ja koulutuksissa. Twitter: santeriniemi
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu koulutukseen kaksi tai useampi henkilöä, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat DigiPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 13.10.2016. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko syksyllä käynnistyvästä DigiPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: eveliina.linna@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko sisäisiin koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen? Kysy lisää ProComin toimistolta procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.