Sidosryhmät ja arvoketjut
Mitä ovat vastuullisuuden sidosryhmät ja arvoketjut? Tässä koulutuspäivässä tarkastellaan, miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa. Perehdymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle vaikuttavasti.
Ajankohta
25.2.2025 09:00 – 25.2.2025 15:00Paikka
ProComin toimisto / OnlineJärjestäjä
ProComAJANKOHTAISTA
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
KOULUTUSPÄIVÄ
Mitä ovat vastuullisuuden sidosryhmät ja arvoketjut? Tässä koulutuspäivässä tarkastellaan, miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa. Perehdymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle vaikuttavasti.
Koulutuspäivässä pohdimme:
- Mitä ovat vastuullisuuden sidosryhmät ja arvoketjut?
- Miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa?
- Millaista on dialoginen viestintä osana vastuullisuustyötä ja viestintästrategiaa?
Koulutuspäivässä keskitymme vastuullisuuden arvoketjuihin ja sidosryhmiin, sekä pohdimme yhdessä, miten ne näyttäytyvät osana vastuullisuus- ja viestintästrategiaa. Perehdymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle vaikuttavasti. Käymme läpi dialogisen viestinnän käytäntöjä ja miten dialoginen viestintä edistää vastuullisuustyötä.
KOULUTUSPÄIVÄN SISÄLTÖ
Klo 9–10 Vastuullisuuden sidosryhmät ja arvoketjut
- Mitkä ovat organisaation tärkeimmät sidosryhmät ja arvoketjut vastuullisuuden ja viestinnän näkökulmasta?
- Millaisia vaikutuksia sidosryhmillä on organisaatioon – ja organisaatiolla sidosryhmiin?
- Miten sidosryhmät ja arvoketjut linkittyvät organisaation vastuullisuustavoitteisiin?
Klo 10–11 Miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa?
- Mitä tapoja organisaatioilla on osallistaa eri sidosryhmiä kuten asiakkaita, kumppaneita, sijoittajia organisaation vastuullisuustyöhön ja -prosesseihin?
- Miten viestintä koko toimitusketjussa (tuotantoprosessista lopputuotteeseen tai -palveluun) vaikuttaa organisaaton vastuullisuustyöhön ja tavoitteisiin?
- Miten saada vaikuttavuutta organisaation vastuullisuusteoilla yhdessä sidosryhmien kanssa koko arvoketjussa?
Klo 11–12 Ennakkotehtävä: Organisaation sidosryhmät ja vastuullinen viestintä
Klo 12–13 Lounastauko
Klo 13–14 Vastuullisuus osana viestintästrategiaa
- Mikä on vaikuttavuuden kannalta tärkeintä: sanat, teot vai raportointi?
- Miten kuunnella sidosryhmiä ja ottaa heidän näkemyksensä huomioon vastuullisuustyössä ja viestinnässä?
- Mitä on dialoginen viestintä?
Klo 14–15 Sidosryhmätyö ja arvoketjut, Case
KENELLE
Koulutuskokonaisuus on suunnattu viestinnän ammattilaisille, joilla on jo muutaman vuoden kokemus alalta ja jotka haluavat syventää osaamistaan yritysvastuun, kestävyystyön sekä vastuullisuusviestinnän osalta. Koulutuskokonaisuus sopii erinomaisesti viestinnän asiantuntijoille sekä viestintäpäälliköille, jotka haluavat kehittää strategista näkemystään ja vastuullisuuden integrointia viestintään. Koulutus antaa osallistujille käytännön työkaluja vastata vastuullisuusteemojen nousuun viestinnän kentällä ja tukee heitä organisaationsa vastuullisuustyön eteenpäin viemisessä.
KOULUTTAJA
Mari Haavisto, Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja
Mari on Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja. Sus+Com Agency on sosiaaliseen vastuullisuuteen, strategiseen media- ja viestintäosaamiseen, sekä yhteiskunnan ymmärtämiseen keskittynyt toimisto. Sus+Com Agencyn asiakkaisiin kuuluu niin isoja yrityksiä, julkisia toimijoita kuin järjestöjä ja yleishyödyllisiä organisaatioita. Yhteistä kaikelle tekemiselle on vaikuttavuus vastuullisten tekojen ja oikeanlaisen viestinnän kautta. Teemoiksi nousee useasti työntekijäkokemus, työnantajamielikuva, vastuullisuuden vaikuttavuudesta viestiminen, sosiaalisen vastuun muotoilu liiketoiminnaksi ja strateginen viestintä.
Mari on tehnyt pitkän uran journalistina mm. MTV:n uutisten politiikan toimittajana. Ennen Sus+Com Agencyn perustamista Mari työskenteli kymmenen vuotta eri johtotehtävissä media- ja viestintäalalla, esimerkiksi SuomiAreenan vastaavana tuottajana, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtajana ja EK:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajana.
Mari on työskennellyt usean vuoden ajan vastuullisuuskysymysten parissa ja työstänyt niin sosiaalisen vastuullisuuden teemoja yhteiskunnallisessa keskustelussa, kuin työelämän sosiaalista vastuullisuutta. Mari toimii parhaillaan Suomen World Visionin hallituksessa ja TYK:n säätiön hallituksessa.
Mari on energisen 3-vuotiaan äiti ja rakastaa oleilua omalla pienellä mökillään.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 695 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 595 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Vastuullisuuden koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuuden osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
Luokkahuonekoulutuksen edut:
- ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
- Verkostoituminen kollegoiden kanssa
- Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
- Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
- Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
HALUATKO RAKENTAA OMAN NÄKÖISESI KEHITTYMISPAKETIN TYÖSI TUEKSI?
Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät. Voit sisällyttää myös tämän koulutuspäivän osaksi koulutuskorttia. Lue lisää koulutuskortista täällä.
HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?
Kiinnostaisiko sinua syventyä Vastuullisuuden koulutuskokonaisuuden teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana Vastuullisuusviestinnän koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä koulutuksiin, tapahtumiin ja viestintäalaan liittyen.Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.