Ajankohta

5.3.2024 09:00 – 5.3.2024 15:00

Paikka

ProComin toimisto / Online

Järjestäjä

ProCom

HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?

Tämä koulutuspäivä on osa vuoden mittaista koulutuskokonaisuutta. Kiinnostaisiko sinua syventyä vastuullisuusviestinnän koulutuskokonaisuuden teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana johtamisviestinnän koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

 

AJANKOHTAISTA

Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.

 

KOULUTUSPÄIVÄ

Koulutuspäivässä pohdimme:

  • Mitä ovat vastuullisuuden sidosryhmät ja arvoketjut?
  • Miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa?
  • Millaista on dialoginen viestintä osana vastuullisuustyötä ja viestintästrategiaa?

Koulutuspäivässä keskitymme vastuullisuuden arvoketjuihin ja sidosryhmiin, sekä pohdimme yhdessä, miten ne näyttäytyvät osana vastuullisuus- ja viestintästrategiaa. Perehdymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle vaikuttavasti. Käymme läpi dialogisen viestinnän käytäntöjä ja miten dialoginen viestintä edistää vastuullisuustyötä.

 

KOULUTUSPÄIVÄN SISÄLTÖ

Klo 9–10 Vastuullisuuden sidosryhmät ja arvoketjut

  • Mitkä ovat organisaation tärkeimmät sidosryhmät ja arvoketjut vastuullisuuden ja viestinnän näkökulmasta?
  • Millaisia vaikutuksia sidosryhmillä on organisaatioon – ja organisaatiolla sidosryhmiin?
  • Miten sidosryhmät ja arvoketjut linkittyvät organisaation vastuullisuustavoitteisiin?

Klo 10–11 Miten organisaatiot voivat osallistaa eri sidosryhmiä vastuullisuusprosesseihinsa?

  • Mitä tapoja organisaatioilla on osallistaa eri sidosryhmiä kuten asiakkaita, kumppaneita, sijoittajia organisaation vastuullisuustyöhön ja -prosesseihin?
  • Miten viestintä koko toimitusketjussa (tuotantoprosessista lopputuotteeseen tai -palveluun) vaikuttaa organisaaton vastuullisuustyöhön ja tavoitteisiin?
  • Miten saada vaikuttavuutta organisaation vastuullisuusteoilla yhdessä sidosryhmien kanssa koko arvoketjussa?

Klo 11–12 Ennakkotehtävä/Harjoitus: Organisaation sidosryhmät ja arvoketjut 

Klo 12–13 Lounastauko

Klo 13–14 Dialoginen viestintä osana vastuullisuustyötä ja viestintästrategiaa

  • Mitä on dialoginen viestintä?
  • Miten kuunnella sidosryhmiä ja ottaa heidän näkemyksensä huomioon viestintästrategioissa?
  • Mikä on vaikuttavuuden kannalta tärkeintä: sanat, teot vai raportointi?

Klo 14–15 Sidosryhmätyö ja arvoketjut, Case SOK

  • Case-puheenvuoron pitää S-ryhmän viestintäpäällikkö Hanna Leppäniemi

 

KOULUTTAJA

Mari Haavisto, Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja

Mari on Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja. Sus+Com Agency on sosiaaliseen vastuullisuuteen, strategiseen media- ja viestintäosaamiseen, sekä yhteiskunnan ymmärtämiseen keskittynyt toimisto. Sus+Com Agencyn asiakkaisiin kuuluu niin isoja yrityksiä, julkisia toimijoita kuin järjestöjä ja yleishyödyllisiä organisaatioita. Yhteistä kaikelle tekemiselle on vaikuttavuus vastuullisten tekojen ja oikeanlaisen viestinnän kautta. Teemoiksi nousee useasti työntekijäkokemus, työnantajamielikuva, vastuullisuuden vaikuttavuudesta viestiminen, sosiaalisen vastuun muotoilu liiketoiminnaksi ja strateginen viestintä.

Mari on tehnyt pitkän uran journalistina mm. MTV:n uutisten politiikan toimittajana. Ennen Sus+Com Agencyn perustamista Mari työskenteli kymmenen vuotta eri johtotehtävissä media- ja viestintäalalla, esimerkiksi SuomiAreenan vastaavana tuottajana, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtajana ja EK:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajana.

Mari on työskennellyt usean vuoden ajan vastuullisuuskysymysten parissa ja työstänyt niin sosiaalisen vastuullisuuden teemoja yhteiskunnallisessa keskustelussa, kuin työelämän sosiaalista vastuullisuutta. Mari toimii parhaillaan Suomen World Visionin hallituksessa.

Mari on taaperon äiti ja rakastaa oleilua omalla pienellä mökillään.

 

VIERASPUHUJA

Hanna Leppäniemi, FM, työskentelee viestintäpäällikkönä S-ryhmässä yritysviestinnän parissa keskittyen erityisesti kestävän kehityksen teemoihin ja vastuullisuusviestinnän kehittämiseen. Ennen nykyistä tehtäväänsä Hanna vastasi viestinnästä Hartwallilla, ja tätä ennen toimi konsulttina viestintätoimistossa. Hannalla on monipuolinen kokemus viestinnän strategisesta suunnittelusta, kehittämisestä ja toteuttamisesta erityisesti kuluttajabisneksessä. Hanna syttyy etenkin kestävästä kuluttamisesta ja siihen liittyvistä uusista liiketoimintamahdollisuuksista ja palveluista.

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)

495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen

Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)

395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen

*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.

Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Huom. Mikäli suoritat vastuullisuusviestinnän koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuuden osallistujien lisäosallistujat:

  • Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
  • Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)

 

Luokkahuonekoulutuksen edut:

  • ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
  • Verkostoituminen kollegoiden kanssa
  • Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
  • Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
  • Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa

 

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

 

HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?

Tämä koulutuspäivä on osa vuoden mittaista koulutuskokonaisuutta. Kiinnostaisiko sinua syventyä vastuullisuusviestinnän koulutuskokonaisuuden teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana johtamisviestinnän koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

 

Tietojen käsittely

Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä viestintäalaan liittyen, koulutuksiin ja tapahtumiin. Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.

Kirjaudu sisään »

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ilmoittautujan tiedot

Paikan päällä, olen jäsen 495e + alv. 24 %Paikan päällä, en ole jäsen 655e + alv. 24 %Etänä, olen jäsen 395e + alv. 24 %Etänä, en ole jäsen 555e + alv. 24 %

Maksajan tiedot

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.