Sidosryhmä- ja digiviestintä
Mitä tarkoitetaan sidosryhmillä ja miksi ne ovat avainasemassa digitaalisessa viestinnässä? Tässä koulutuspäivässä keskitymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle eri digikanavia hyödyntäen tuloksekkaasti ja johdonmukaisesti. Koulutuksessa korostuvat kohdennetun viestinnän merkitys ja strategia eri sidosryhmille.
Ajankohta
3.12.2024 09:00 – 3.12.2024 15:00Paikka
ProComin toimisto / OnlineJärjestäjä
ProComAJANKOHTAISTA
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
KOULUTUSPÄIVÄ
Koulutuspäivässä pohdimme:
- Mitä tarkoitetaan sidosryhmillä ja miksi ne ovat avainasemassa digitaalisessa viestinnässä?
- Miten tehdä kohdennettua viestintää vaikuttavasti eri sidosryhmille?
- Miten osallistaa sidosryhmiä strategiaan ja viestintään dialogisen viestinnän avulla?
Koulutuspäivässä keskitymme sidosryhmäviestintään ja siihen, miten viestinnän tekijät voivat tehokkaasti kommunikoida eri sidosryhmille, kuten asiakkaille, kumppaneille ja yhteiskunnalle eri digikanavia hyödyntäen tuloksekkaasti ja johdonmukaisesti. Koulutuksessa korostuvat kohdennetun viestinnän merkitys ja strategia eri sidosryhmille.
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Klo 9–10 Mitä tarkoitetaan sidosryhmillä ja miksi ne ovat avainasemassa digitaalisessa viestinnässä?
- Mitkä ovat organisaation tärkeimmät sidosryhmät?
- Millaisia vaikutuksia sidosryhmillä on organisaatioon – entä organisaatiolla sidosryhmiin?
- Miten sidosryhmät linkittyvät organisaation viestintään?
Klo 10–11 Kohdennettu viestintä eri sidosryhmille
- Millainen merkitys kohdennetulla viestinnällä on eri sidosryhmille?
- Mitä digikanavia käyttää viestittäessä eri sidosryhmille?
- Miten sidosryhmäviestintää voi suunnitella strategisesti?
Klo 11–12 Harjoitus: Organisaation sidosryhmät ja kohdennettu viestintä
12.00–13.00 Lounastauko
Klo 13–14 Dialoginen viestintä – Miten osallistaa sidosryhmiä strategiaan ja viestintään?
- Mtä on dialoginen viestintä?
- Mitä tapoja organisaatioilla on osallistaa eri sidosryhmiä kuten asiakkaita, kumppaneita, sijoittajia organisaation viestintään?
- Miten kuunnella sidosryhmiä ja ottaa heidän näkemyksensä huomioon viestintästrategioissa?
Klo 14–15 Case: Verohallinto – Miten tehdä sidosryhmä- ja digiviestintää kiinnostavasti
- Katri Riekkinen, Viestintäpäällikkö, Verohallinto
KENELLE
Tämä koulutus on tarkoitettu viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat vahvistaa osaamistaan sidosryhmäviestinnästä erityisesti digikanavia hyödyntäen.
KOULUTTAJA
Mari Haavisto, Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja
Mari on Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja. Sus+Com Agency on sosiaaliseen vastuullisuuteen, strategiseen media- ja viestintäosaamiseen, sekä yhteiskunnan ymmärtämiseen keskittynyt toimisto. Sus+Com Agencyn asiakkaisiin kuuluu niin isoja yrityksiä, julkisia toimijoita kuin järjestöjä ja yleishyödyllisiä organisaatioita. Yhteistä kaikelle tekemiselle on vaikuttavuus vastuullisten tekojen ja oikeanlaisen viestinnän kautta. Teemoiksi nousee useasti työntekijäkokemus, työnantajamielikuva, vastuullisuuden vaikuttavuudesta viestiminen, sosiaalisen vastuun muotoilu liiketoiminnaksi ja strateginen viestintä.
Mari on tehnyt pitkän uran journalistina mm. MTV:n uutisten politiikan toimittajana. Ennen Sus+Com Agencyn perustamista Mari työskenteli kymmenen vuotta eri johtotehtävissä media- ja viestintäalalla, esimerkiksi SuomiAreenan vastaavana tuottajana, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtajana ja EK:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajana.
Mari on työskennellyt usean vuoden ajan vastuullisuuskysymysten parissa ja työstänyt niin sosiaalisen vastuullisuuden teemoja yhteiskunnallisessa keskustelussa, kuin työelämän sosiaalista vastuullisuutta. Mari toimii parhaillaan Suomen World Visionin hallituksessa.
Mari on taaperon äiti ja rakastaa oleilua omalla pienellä mökillään.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 25,5 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Tekoäly & digiviestintä -koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuuden osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
Luokkahuonekoulutuksen edut:
- ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
- Verkostoituminen kollegoiden kanssa
- Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
- Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
- Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
HALUATKO RAKENTAA OMAN NÄKÖISESI KEHITTYMISPAKETIN TYÖSI TUEKSI?
Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät. Voit sisällyttää myös tämän koulutuspäivän osaksi koulutuskorttia. Lue lisää koulutuskortista täällä.
HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?
Tämä koulutuspäivä on osa vuoden mittaista koulutuskokonaisuutta. Kiinnostaisiko sinua syventyä Tekoäly & digiviestintä -koulutuskokonaisuuden teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana Tekoäly & digiviestintä -koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä koulutuksiin, tapahtumiin ja viestintäalaan liittyen.Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.