Ajankohta

5.6.2019 09:00 – 5.6.2019 19:00

Paikka

Lasipalatsin Bio Rex, Mannerheimintie 22-24, 00100 Helsinki

Hinta jäsenille

550 € + alv. 25,5 %

Normaalihinta

680 € + alv. 25,5 %

Ilmoittautumistilanne

Melkein täynnä

 

Yhteinen suunta – kohti vastuullista kasvua ja muutosta.

Maailma ja yhteiskunnalliset haasteet ympärillämme mutkistuvat entisestään, mikä lisää tarvetta viestinnälle ja toimivalle vuorovaikutukselle. Viestinnän ammattilaiset ovat avainroolissa tulkitsemassa ja selkiyttämässä organisaatioiden strategista sanomaa. Vastuullinen tulevaisuus edellyttää yhteistä suuntaa ja tahtotilaa - viestinnän ammattilaiset viitoittavat tietä ja auttavat ratkaisemaan eteen tulevia haasteita.

ProCom-päivässä luodaan kokonaiskuvaa siitä, missä kaikkialla viestijää tänä päivänä tarvitaan ja miksi. Mitä kasvu kohti vastuullisempaa tulevaisuutta vaatii organisaatioilta? Mitä viestintätyön tulevaisuus edellyttää viestijältä? Viestinnän vallankumouksen vuosikymmen on täällä!
 

Osallistumismaksu

 

EARLY BIRD -hinta
KUN ILMOITTAUDUT 28.4.2019 MENNESSÄ:

ProComin jäsenet 415 EUROA, MUUT 515 EUROA

Kun ilmoittaudut 29.4.2019 tai sen jälkeen:
ProComin jäsenet 550 euroa, muut 680 euroa

Jos organisaatiostasi osallistuu vähintään kolme henkilöä, on ilmoittautumismaksu 515 euroa/ hlö kaikille ryhmään kuuluville.

Kaikkiin hintoihin lisätään alv. 24%
Osallistumismaksu sisältää koko ProCom-päivän ohjelman, ruokailut, kahvit sekä cocktail-tilaisuuden tarjoilut.

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 28.5.2019.

 

PERUMISEHDOT

Jos ilmoittautuminen perutaan 28.5.2019 tai sen jälkeen, laskutamme 50% osallistumismaksusta.
3.6.2019 tai sen jälkeen perutuista ilmoittautumisista laskutamme koko osallistumismaksun.
Osallistujan vaihtaminen tapahtumaan on maksutonta.

 

 

ProCom-päivän ohjelma:
(ohjelma päivittyy)

Vastuullinen kasvu Suomessa 2020-luvulla                                                       
Martti Hetemäki
Globaalitalous ja trendit vaikuttavat Suomen kehitykseen, mutta meillä on myös omia yhteiskunnallisia erityispiirteitä hoidettavana, jotta vastuullinen kasvu olisi mahdollista. Mitkä ovat keskeiset taloudellisen ja sivistyksellisen kasvun reunaehdot ja miten niihin voitaisiin reagoida?

 

Merkityksellisyys on ihmisen psykologinen perustarve                                
Jaakko Sahimaa
Meillä on tarve kokea oma elämä ja toiminta merkitykselliseksi ja yksi keskeinen merkityksellisyyden elementti länsimaisen ihmisen elämässä on työ. Yhteisiä merkityksiä luodaan vuorovaikutuksen kautta ja omaa elämää käsitellään tarinana. Tässä ajassa tarinoilla on entistä suurempi merkitys ja menestymiseen vaaditaan taitoa kertoa aitoja, osallistavia ja eettisesti kestäviä tositarinoita.

 

Viestinnän visio 2030                                                                    
Leif Åberg
Prof (emer) Leif Åberg esittelee ProComin visioryhmän näkemykset ensi vuosikymmenen viestinnästä. Paljon on muuttunut! 

 

Toimintaympäristö murroksessa. Talouden ja teknologian trendit
Mirva Antila ja Berit Virtanen-Thewlis
Yli satavuotias teknologiajätti IBM on onnistunut luomaan nahkansa perinteisestä tietokonevalmistajasta nykyaikaisen tekoälyn ja alustatalouden edelläkävijäksi. Startup-yhtiö Claned Group on tehnyt suomalaisesta pedagogisesta osaamisesta vientituotteen yhdistämällä sen tekoälyyn. Toimitusjohtaja Mirva Antila (IBM Finland) sekä partneri Berit Virtanen-Thewlis (Claned Group) kumpikin paitsi tarkastelevat näköalapaikalta yritysten toimintaympäristön murrosta ovat myös osa itse muutosta.                                                     

 

Onnistunut muutos johtaa kasvuun. Miten käytännössä?
Maaretta Tukiainen
Tämän päivän työelämässä muutoskyvykkyys on yksi tärkeimpiä ominaisuuksia — sekä yksilö-, tiimi-, että organisaatiotasolla. Onnistuneessa muutoksessa viestinnän rooli kasvaa entistä tärkeämmäksi, sillä kasvu tapahtuu yleensä vuorovaikutuksessa. Miten muutoksen voi luoda ja ohjata ja millä konkreettisilla keinoilla on mahdollista synnyttää aito kasvu?

 

Henkilökohtainen kasvu vaatii rohkeutta!
Suvi Widgren
Nykyisin Smartumin toimitusjohtajana työskentelevä Suvi Widgren on ehtinyt tehdä onnistuneen exitin omasta muotialan yrityksestään, matkustaa maailman ympäri ja kokea konkurssin start-up ravintolakokeilun myötä. Suvin mukaan henkilökohtaisen kasvun edellytyksenä on rohkeus. Tarvitaan rohkeutta elää, menestyä, epäonnistua ja oppia, mutta erityisesti rohkeutta nauttia.

 

Viestinnän ammattilaisten yhteinen suunta
Organisaatioiden ja toimintaympäristön jatkuvassa muutoksessa viestinnän ammattilaiselta vaaditaan paljon. Viestijän tulisi ottaa vahva rooli muutoksen tekijänä ja moottorina, toimia tulkkina organisaation johdon ja sen eri sidosryhmien välillä sekä huolehtia omasta osaamisestaan ja jaksamisestaan. Mihin viestintä professiona on matkalla ja kuinka sen kyydissä pysytään? ProCom-päivän keskustelussa summataan päivän antia ja tähyillään yhteistä suuntaa tulevaisuuteen. Ajatuksiaan ja näkemystään ovat tarjoamassa ProCom ry:n puheenjohtaja Kaisa Lipponen, ulkoministeriön viestintäjohtaja Jouni Mölsä sekä Vakuutuskeskuksen viestintäjohtaja Sari-Leena Lund.

ProCom-päivän puhujat:

Valtiosihteeri kansliapäällikkönä Martti Hetemäki toimii valtiovarainministeriön ylimpänä virkamiehenä. Hän johtaa, kehittää ja valvoo ministeriön ja sen hallinnonalan toimintaa sekä johtaa virastojen ja laitosten tulosohjausta sekä hallinnonalan liikelaitoksia.

 

Mirva Antilan yli 20-vuotinen ura on painottunut myyntiin, myynnin johtamiseen ja uuden rakentamiseen eri puolilla IBM:ää. Mirvan intohimona on myynnin arvostuksen nostaminen ja ammattimaistaminen, tasa-arvo ja monimuotoisuus. Johtamisessa hän korostaa luottamusta ihmisiin ja heidän kykyihinsä. Mirva puhuu mielellään data-alustan merkityksestä, digitaalisuudesta, kognitiivisuudesta ja lohkoketjuteknologioista, jotka mahdollistavat liiketoiminnan murroksen kaikilla toimialoilla, erityisesti terveydenhoidossa ja ilmastonmuutoksen torjumisessa.

 

ProCom-päivän moderaattori André Noël Chaker on kanadalaissyntyinen juristi, joka on työskennellyt johtajana Veikkauksen palveluksessa. André on menestynyt Suomessa myös tietokirjailijana ja hänen seuraava kirjansa käsittelee viestintää. Chaker on  valittu vuoden puhujaksi sekä Speakers Forumilla vuonna 2012 että Evento Awardsissa vuonna 2014, minkä myötä hänestä on tullut yksi Suomen halutuimpia puhujia ja juontajia viimeisten neljä vuoden aikana.

 

Kaisa Lipponen on ProCom ry:n hallituksen puheenjohtaja ja vauhdikas viestintäjohtaja Nesteellä. Lipponen on viestintäuransa aikana ollut draivaamassa muun muassa sosiaaliseen mediaan, kulttuurinmuutokseen ja strategiaviestintään liittyviä hankkeita. Kokemusta löytyy myös viestinnän ja markkinoinnin raja-aitojen kaatamisesta sekä isoista ja pienistä kriiseistä. Tarinat, dialogi ja vastuullisuus ovat lähellä sydäntä.

 

Sari-Leena Lund työskentelee Vakuutuskeskuksen ja Tapaturmavakuutuskeskuksen viestintäjohtajana. Hän on toiminut pitkään kunta-alan viestintä- ja markkinointitehtävissä sekä viestintätoimistossa. Erikoisosaamisalueita ovat strateginen viestintä, kriisiviestintä sekä valmiustehtävät. L­und kuuluu Julkisen alan tiedottajat JAT ry:n hallitukseen.

 

Jouni Mölsä on toiminut ulkoministeriön viestintäjohtajana syksystä 2012. Ulkoministeriö on tänä aikana uudistanut viestintänsä kokonaan. Mölsä on jäsen valtioneuvoston ohjauksessa toimivassa informaatiovaikuttamisen vastaisessa verkostossa. Verkoston tarkoitus on havaita ja tehdä näkyväksi valtiontason informaatiovaikuttamiseen liittyviä kehityssuuntia.  Jouni Mölsä sai ProComin Vuoden viestintäammattilainen palkinnon 2016. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri.

 

Lauri Reuter on biotekniikan tohtori, joka työskentelee VTT:llä teollisen biotekniikan tutkijana. Reuterin visio on tulevaisuus, jossa ruoka tuotetaan ympäristöä vahingoittamatta. Työnsä vastapainoksi Lauri harrastaa mehiläistenhoitoa Helsingin keskustassa.

 

Jaakko Sahimaa on työyhteisöjä valmentava organisaatiopsykologi, jonka missiona on tehdä suomalaisesta työelämästä entistä merkityksellisempää ja mielekkäämpää. Jaakon mukaan kiireelliset asiat eivät saisi mennä tärkeiden asioiden edelle. Omassa elämässään hän pyrkii pitämään perusasiat kunnossa, sillä vakaalta pohjalta ponnistaessa on mahdollista jakaa hyvää myös ympärilleen.

 

Maaretta Tukiainen on kirjailija ja muutosvalmentaja, joka työkseen fasilitoi organisaatioiden vaativia muutosprosesseja. Hän on kirjoittanut jo kymmenen kirjaa, joista uusin, Tiimiäly - menesty tulevaisuuden työelämässä, ilmestyy toukokuussa. Maaretalla on pitkä tausta media-alan johtotehtävistä, muun muassa Sub-kanavan johtajana. Hän on kiinnostunut ihmisen mielestä, elinikäisestä oppimisesta sekä niistä tavoista, joilla tulevaisuuden työelämässä menestytään yhteistyön voimin. Pari vuotta sitten ilmestynyt Hyvän mielen vuosi oli ilmestymisvuotensa menestyneimpiä kirjoja. 

 

Berit Virtanen-Thewlis on viestinnän ja markkinoinnin moniottelija, jonka kansainväliseen uraan mahtuu mediataloja, pörssiyhtiöitä, yrittäjyyttä, teknologia start-uppia ja vaikuttavaa vapaaehtoistoimintaa. Oppimisen kautta vahvistuminen niin yksilönä kuin organisaationakin on Beritin suuri intohimo, joka on kulkenut mukana koko uran ajan. “Tulevaisuudessa jatkuva oppiminen on myös viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisten haasteena teknologian kehityksen rinnalla.”

 

Suvi Widgren on intohimoinen businessnainen, inspiroiva johtaja, rohkea päätöksentekijä ja nautiskelija, joka on jo nuorena uskaltanut toteuttaa monta unelmaa, joista toiset vasta haaveilevat. Suvi on vaikuttanut useassa yrityksessä sekä yhteiskunnallisissa työryhmissä, valmentanut unelmatiimejä, uudistanut asiakaspalvelua ja myynnin prosesseja sekä rakentanut itselleen laajan verkoston. Kaiken takaa löytyy vahva liiketoimintaosaaminen sekä avoin asenne.
 

Emeritusprofessori Leif Åberg on toiminut viestinnän konsulttina ja ylimmän johdon neuvonantajana vuodesta 1973. Edelleen häntä kiinnostaa strateginen viestintä ja vuorovaikutteinen johtamisviestintä. Nyt kun on aikaa, ehtii pohtia myös elämää suurempia asioita kuten spontaanin aktiivisuuden dynamiikkaa ja maailmankaikkeuden syntyä!

 

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.