Näin rakennat toimivaa mainontaa LinkedInissä ja Twitterissä
Mainonnan rooli sosiaalisen median markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti. Kun sisältöjä jaetaan yhä enemmän ja tietotulva kasvaa, yritysten on entistä vaikeampi päästä julkaisullaan ilmaiseksi esille ja saada aktiivisia seuraajia. Sosiaalisen median palvelut tarjoavatkin yrityksille mahdollisuuden mainostaa julkaisujaan – tai toteuttaa julkaisuista kokonaan erillistä maksullista mainontaa. Tässä koulutusaamupäivässä otetaan LinkedIn ja Twitter haltuun, ja pääset tutustumaan askel askeleelta kahden erityyppisen kanavan mainonnan mahdollisuuksiin. Koulutuksessa opit myös ymmärtämään, millaista on mainonnan tavoitteiden ja sisältöjen onnistunut yhteispeli!
Ajankohta
23.3.2021 09:00 – 23.3.2021 12:00Paikka
WebinaarikoulutusHinta jäsenille
195 € + alv 24%Hinta (ei jäsenet)
245 € + alv 24%Järjestäjä
ProComAJANKOHTAISTA
Järjestämme kevään koulutuspäivät webinaareina.
KOULUTUSPÄIVÄ
Tässä koulutusaamupäivässä otetaan LinkedIn ja Twitter haltuun, ja pääset tutustumaan askel askeleelta kahden erityyppisen kanavan mainonnan mahdollisuuksiin. Koulutuksessa opit myös ymmärtämään, millaista on mainonnan tavoitteiden ja sisältöjen onnistunut yhteispeli.
Mainonnan rooli sosiaalisen median markkinoinnissa kasvaa jatkuvasti. Kun sisältöjä jaetaan yhä enemmän ja tietotulva kasvaa, yritysten on entistä vaikeampi päästä julkaisullaan ilmaiseksi esille ja saada aktiivisia seuraajia. Sosiaalisen median palvelut tarjoavatkin yrityksille mahdollisuuden mainostaa julkaisujaan – tai toteuttaa julkaisuista kokonaan erillistä maksullista mainontaa.
Koulutusaamupäivässä perehdymme muun muassa LinkedInin ja Twitterin mainostyökalujen saloihin ja käymme läpi vaihe vaiheelta, kuinka toteuttaa mainoskampanja LinkedInissä ja Twitterissä. Puhumme myös mainonnan hinnoittelusta, tulosten mittaamista ja syvennymme analysoimaan onnistuneita esimerkkikampanjoita.
Koulutuspäivä on osa MarCom- tai DigiPRO-valmennuskokonaisuutta.
OHJELMA
LinkedIn-mainonta
- LinkedIn-mainonnan erityispiirteet
- Erilaisia mainostyyppejä LinkedInissä
- Mainosten luonti Campaign Manager -mainostyökalulla: tavoite, kohdennus, mainosmuoto, sijoittelu, hinnoittelu ja kampanjan kesto.
- Konversioseuranta
- Inspiroivia mainoskampanjoita
Tauko
Twitter-mainonta
- Twitter-mainonnan erityispiirteet
- Mainosmuodot ja niiden monipuolinen hyödyntäminen
- Kampanjoiden luonti Twitter Adsin avulla
- Mainonnan optimointi ja mittaaminen
- Inspiroivia mainoskampanjoita
KENELLE?
Tämä käytännönläheinen koulutusaamupäivä on suunnattu LinkedIn- ja Twitter-mainonnasta kiinnostuneille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille, joilla ei ole vielä käytännön kokemusta kanavissa mainostamisesta.
VALMENTAJA
Riikka Suominen, Digimarkkinoinnin asiantuntija
Sosiaalisen median kanavat ja niiden monenkirjavat mainonnan mahdollisuudet ovat Riikka Suomisen ydinosaamista. Mainonnan työkalujen päivittäinen hyödyntäminen pitää huolen siitä, että myös uusimmat mahdollisuudet ja käytännön taidot ovat Riikan hyppysissä. Asiakastyössä Riikka tekee mm. kampanjasuunnitelmia, kohderyhmäkartoituksia ja toteuttaa monikanavaisia kampanjakokonaisuuksia.
MITEN WEBINAARI TOIMII?
Webinaarikoulutus toteutetaan GoToWebinar-järjestelmän avulla.
Miten webinaariin osallistutaan tietokoneella ja mobiililaitteella?
- Tietokoneessa on oltava Windows- tai Mac OS -käyttöjärjestelmä.
- Webinaariin liittymisen yhteydessä pieni maksuton GoToOpener-työpöytäsovellus asennetaan automaattisesti tietokoneellesi.
- Tableteille ja älypuhelimille on saatavissa maksuton GoToWebinar-sovellus, joka on ladattava laiteen sovelluskaupasta ja asennettava ennen osallistumista.
Miten webinaariin liitytään?
- Webinaariin liitytään klikkaamalla webinaarijärjestelmän lähettämässä sähköpostiviestissä olevaa osallistumispainiketta.
- Paikalle kannattaa tulla 10-15 minuuttia ennen tilaisuuden ilmoitettua alkamisajankohtaa, jotta yhteys varmasti ehtii muodostua ajoissa.
- Mobiililaitteilla voi liittyä myös syöttämällä sovellukseen webinaarin ID-numeron. ID-numero on muodossa XXX-XXX-XXX ja löydät sen vahvistus- ja muistutusviestien alaosasta.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Koulutuksen hinnasto:
- Etänä osallistuminen, webinaari (jäsenhinta) 195 €
- Etänä osallistuminen, webinaari (ei jäsenet) 245 €
Hintoihin lisätään alv. 24 %.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu kaksi tai useampi, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat ProComPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Huom! ProComin jäsen, varmistaaksesi koulutuksen osanottajamaksun jäsenhintaan, muistathan kirjautua jäsensivuille alla olevasta linkistä.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko MarCom- tai DigiPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.