Ajankohta

16.5.2024 09:00 – 16.5.2024 15:00

Paikka

ProComin toimisto / Online

Järjestäjä

ProCom

HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?

Tämä koulutuspäivä on osa vuoden mittaista koulutuskokonaisuutta. Kiinnostaisiko sinua syventyä johtamisviestinnän koulutuskokonaisuuden  teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana johtamisviestinnän koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

 

AJANKOHTAISTA

Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen Zoomissa on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.

 

KOULUTUSPÄIVÄ

Koulutuspäivässä pohdimme:

  • Miten vastuullisuus linkittyy muutosjohtamiseen, viestintään, strategiaan ja arvoihin?
  • Mitä tarkoittaa ESG ja DEI, ja mikä niiden merkitys on liiketoimintaan ja viestintään?
  • Miten johtaa vastuullista viestintää?

Vastuullisuuden merkitys liiketoiminnalle kasvaa jatkuvasti ja siitä viestiminen voi luoda organisaatiolle kilpailuetua. Koulutuspäivän tavoitteena on antaa ymmärrystä vastuullisuudesta osana muutosjohtamista ja johtamisviestintää. Vastuullisuus määritellään ESG:n kautta. Pureudumme tarkemmin ”S”:ään eli sosiaaliseen vastuullisuuteen. Mitä sosiaalinen vastuullisuus tarkoittaa ja miten siitä voi tulla organisaationstrateginen kilpailuetu? Entä miten nostaa DEI (diversiteetti, tasa-arvo ja osallisuus) osaksi arkipäivän tekemistä ja viestinnän johtamista?

 

AIKATAULU

9–10 Vastuullisuus osana muutosjohtamista, viestintää, strategiaa ja arvoja?

  • Miten vastuullisuus linkittyy muutosjohtamiseen ja viestintään?
  • Mikä on strategian ja arvojen merkitys vastuullisuudessa?
  • Mikä ajaa vastuullisuutta: sanat, teot vai raportointi?

10–11 ESG ja DEI – Miten tehdä DEI:stä strateginen kilpailuetu organisaatiolle?

  • Mitä tarkoittaa ESG entä DEI?
  • Miten tehdä sosiaalisesta vastuullisuudesta ja DEIstä strateginen kilpailuetu organisaatiolle?
  • Miten inklusiivinen johtaminen ja viestintä auttaa innovoinnissa?

11–12 Ennakkotehtävä/Harjoitus: DEI-johtamiscase

12–13 Lounas

13–14 Vastuullista viestintää vai vastuullisuusviestintää?

  • Mitä eroa on vastuullisella viestinnällä ja vastuullisuusviestinnällä?
  • Miten johtaa vastuullista viestintää?
  • Miten vastuullinen viestintä liittyy organisaation maineeseen?

14–15 Mitä jokaisen johtajan pitäisi tietää DEI:stä? Pekka Ahola, kokemusasiantuntija, yrittäjä ja insinööri, EnviSafe

  • Pekka Aholan elämään hiipi mukaan Parkinsonin tauti vuonna 2017 hänen ollessa 36-vuotias. Pekka kertoo omakohtaisesti, mitä hyötyjä työtekijöiden monimuotoisuuden huomioimisesta ja inklusiivisesta johtamisesta on yritykselle sekä työyhteisölle. Mitkä ovat tärkeimmät tekijät onnistuneessa sosiaalisen vastuullisuuden huomioimisessa työpaikalla ja miten johdon viestintä tukee tätä tavoitetta?

 

KOULUTTAJA

Mari Haavisto, Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja

Mari on Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja. Sus+Com Agency on sosiaaliseen vastuullisuuteen, strategiseen media- ja viestintäosaamiseen, sekä yhteiskunnan ymmärtämiseen keskittynyt toimisto. Sus+Com Agencyn asiakkaisiin kuuluu niin isoja yrityksiä, julkisia toimijoita kuin järjestöjä ja yleishyödyllisiä organisaatioita. Yhteistä kaikelle tekemiselle on vaikuttavuus vastuullisten tekojen ja oikeanlaisen viestinnän kautta. Teemoiksi nousee useasti työntekijäkokemus, työnantajamielikuva, vastuullisuuden vaikuttavuudesta viestiminen, sosiaalisen vastuun muotoilu liiketoiminnaksi ja strateginen viestintä.

Mari on tehnyt pitkän uran journalistina mm. MTV:n uutisten politiikan toimittajana. Ennen Sus+Com Agencyn perustamista Mari työskenteli kymmenen vuotta eri johtotehtävissä media- ja viestintäalalla, esimerkiksi SuomiAreenan vastaavana tuottajana, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtajana ja EK:n viestintä- ja vastuullisuusjohtajana.

Mari on työskennellyt usean vuoden ajan vastuullisuuskysymysten parissa ja työstänyt niin sosiaalisen vastuullisuuden teemoja yhteiskunnallisessa keskustelussa, kuin työelämän sosiaalista vastuullisuutta. Mari toimii parhaillaan Suomen World Visionin hallituksessa.

Mari on taaperon äiti ja rakastaa oleilua omalla pienellä mökillään.

 

VIERAILIJAPUHUJA

Pekka Ahola on insinööri, työturvallisuusalan yrittäjä sekä kokemusasiantuntija. Pekan elämään hiipii mukaan Parkinsonin tauti vuonna 2017 hänen ollessa 36-vuotias. Elämä muuttui, mutta positiivisuus jäi. Alkujärkytyksen jälkeen Pekka päätti suhtautua asioihin uudessa elämäntilanteessakin itselleen luontaisesti: ratkaisukeskeisesti. Sohvalle jääminen auttaisi kaikkein vähiten häntä itseään. Turha oli myöskään hävetä sairautta, jolle ei mitään mahda. Siksi hän päätti alusta alkaen puhua tilanteestaan avoimesti. 

Sairastumisen aikaan Pekka työskenteli asiantuntijana ja esimiehenä ympäristöteknisessä suunnittelutoimistossa. Työkyvyn muuttuessa, oli helpotus huomata, ettei työnantaja kääntänyt selkäänsä. Pekka huomasi ilokseen, että yhden työntekijän sairastuminen vaikutti koko työyhteisöön – myönteisesti. Työpaikalla huomattiin, että kaveria ei jätetä. Mitä yrityksen johto sitten teki oikein? Miten esihenkilö ja työyhteisö tukivat tilanteessa? Mitä hyötyjä tilanteen empaattisesta huomioimisesta oli yritykselle sekä työyhteisölle? Muun muassa näihin kysymyksiin Pekka päätti alkaa antaa puheenvuoroissaan omakohtaiseen kokemukseen pohjautuvia vastauksia, koska huomasi, että tätä tietoa tarvitaan työyhteisöissä. 

 

HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN

Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)

495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen

Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)

395 eur jäsen / 555 eur ei-jäsen

*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.

Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.

Huom. Mikäli suoritat Johtamisviestinnän kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuuden osallistujien lisäosallistujat:

  • Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
  • Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)

 

Luokkahuonekoulutuksen edut:

  • ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
  • Verkostoituminen kollegoiden kanssa
  • Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
  • Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
  • Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa

 

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.

Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3–13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Mikäli osallistuja haluaa vaihtaa henkilökohtaisista syistä osallistumismuotoa live-osallistumisesta online-osallistumiseen, tulee osallistumismuoto muuttaa viimeistään kaksi vuorokautta ennen koulutuspäivää. Osallistumismuotoa on mahdollista vaihtaa myös tämän ajankohdan jälkeen, mutta tällöin laskutamme koulutuksen live-osallistumisen hinnalla. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.

Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.

 

HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI?

Tämä koulutuspäivä on osa vuoden mittaista koulutuskokonaisuutta. Kiinnostaisiko sinua syventyä johtamisviestinnän koulutuskokonaisuuden  teemoihin laajemmin? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana johtamisviestinnän koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy minimissään kuusi (6) koulutuspäivää, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.

 

Tietojen käsittely

Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä viestintäalaan liittyen, koulutuksiin ja tapahtumiin. Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.

Kirjaudu sisään »

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ilmoittautujan tiedot

Paikan päällä, olen jäsen 495e + alv. 24 %Paikan päällä, en ole jäsen 655e + alv. 24 %Etänä, olen jäsen 395e + alv. 24 %Etänä, en ole jäsen 555e + alv. 24 %

Maksajan tiedot

Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.