Google Analytics 4 viestijälle
Mistä tiedät, onko viestintäsi vaikuttavaa? Miten web-analytiikkaa voidaan hyödyntää viestinnässä? Google Analytics on digiviestijän salainen ase: sen avulla näet tarkalleen, mitä kävijät tekevät sivustollasi, säädät viestintää ja markkinointia sen mukaan sekä mittaat viestinnän vaikuttavuutta! Tässä koulutuksessa pääset nostamaan analytiikkaosaamistasi ja opit, kuinka saat Google Analyticsista kaiken irti.
Ajankohta
24.8.2023 09:00 – 24.8.2023 15:30Paikka
ProComin toimisto / OnlineJärjestäjä
ProComAJANKOHTAISTA
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
KOULUTUSPÄIVÄ
Mistä tiedät, onko viestintäsi vaikuttavaa? Miten web-analytiikkaa voidaan hyödyntää viestinnässä? Google Analytics on digiviestijän salainen ase: sen avulla näet tarkalleen, mitä kävijät tekevät sivustollasi, säädät viestintää ja markkinointia sen mukaan sekä mittaat viestinnän vaikuttavuutta!
Google Analytics 4 tulee tulevaisuudessa korvaamaan Universal Analyticsin. Tässä koulutuksessa pääset nostamaan analytiikkaosaamistasi ja opit, kuinka saat Google Analyticsin uudesta versiosta kaiken irti. Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi tai Google Analytics 4:n valmista asennusta tietokoneellasi. Vaikka et itse analytiikkaa tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan!
Miten hyödyt koulutuksesta?
- Koulutuspäivässä opit mittaamaan viestintääsi
- Opit näkemään, mihin kanaviin ja sisältöihin kannattaa panostaa
- Tunnistat viestintääsi muodostuneet pullonkaulat ja oivallat keinot avata ne
- Osaat tutkia käyttäjien toimintaa organisaatiosi sivustolla, jotta näet muun muassa mihin asiakkaan tie pysähtyy ja millä sivuilla on eniten kävijöitä
- Opit segmentoimaan käyttäjiä, jotta osaat tarjota kullekin ryhmälle, mitä he tarvitsevat
- Opit, miten seuraat viestinnän tehokkuutta, jolloin näet nopeasti, millainen viestintä toimii parhaiten
Huomioithan, että tarvitset koulutuspäivässä omaa tietokonetta sekä google-tilin harjoitusten tekemiseen.
KOULUTUSPÄIVÄN SISÄLTÖ
9.00–9.30 Web-analytiikan perusteet
- Mitä on web-analytiikka?
- Miten seurannat toimivat käytännössä?
- Mitkä muut työkalut täydentävät Analyticsia?
9.30–10.00 Google Analytics 4:n perusteet viestijälle
- Analytiikan peruskäsitteet ja mikä siinä on oleellista viestijälle
- Miten Google Analytics 4 asennetaan oikein ja miten vältetään tyypilliset asennusvirheet?
- Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?
10.00–10.15 Tauko
10.15–11.00 Google Analytics 4:n käyttöliittymä käytännössä
- Käyttöliittymään perehtyminen ja työkalun tärkeimmät osa-alueet viestijälle
11.00–11.45 Sisältöjen, markkinoinnin ja viestintäkanavien seuraaminen
- Kanavien ja kampanjoiden seuraaminen: URL Builderin käyttö
- Facebook-mainonnan seuraaminen auto-tagging-ominaisuudella
- Harjoitustehtävä
11.45–12.45 Lounas
12.45–14.15 Sivustovierailijoiden analysointi ja käyttäytyminen
- Sisällöt: Mitä sisältöjä sivuston vierailijat lukevat? Mitkä sivut ovat saaneet paljon katseluita?
- Asiakaspolkujen tutkiminen
- Yleisöanalyysin tekeminen
- Harjoitus yleisöjen ja segmenttien luomisesta
14.15–14.30 Tauko ja keskustelua
14.30–15.00 Tulosten mittaaminen ja tavoitteet
- Viestinnän vaikuttavuuden seuraaminen ja mittaaminen
- Tapahtumaseurannat ja tavoitteiden mittaaminen
- Minkälaisia asioita kannattaa seurata tavoitteena
- Tulosseuranta käytännössä
15.00–15.15 GDPR, Safari ja Google Analytics
- Kuinka ottaa GDPR ja käyttäjien suostumus huomioon
15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
KENELLE
Tämä koulutus on viestintäammattilaiselle, joka:
- haluaa tietää, mitkä kanavat ja sisällöt toimivat parhaiten
- ei ole varma, miksi sivusto ei toimi toivotusti, vaikka sillä on kävijöitä
- on aina halunnut osata analytiikan seurantaa, mutta tarvitsee tukea käytännön osaamiseen
KOULUTTAJA
Tommi Pohjola, Senior Consultant
Google Analytics 4 -kouluttaja Tommi Pohjola on intohimoinen web-analyytikko, jolla kokemusta niin pienten kuin suurien verkkosivustojen mittaamisen suunnittelusta sekä toteuttamisesta. Konsultointityönsä lisäksi Tommi kouluttaa ja sparraa viestinnän sekä markkinoinnin ammattilaisia siinä, että verkkosivuilta seurataan luotettavasti oikeita asioita ja, että tätä tietoa myös hyödynnetään liiketoiminnassa sekä sivuston kehityksessä.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
355 eur jäsen / 525 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Digitaalisen viestinnän koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuus -osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
Luokkahuonekoulutuksen edut:
- ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
- Verkostoituminen kollegoiden kanssa
- Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
- Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
- Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Mikäli osallistuja haluaa vaihtaa henkilökohtaisista syistä osallistumismuotoa live-osallistumisesta online-osallistumiseen, tulee osallistumismuoto muuttaa viimeistään kaksi vuorokautta ennen koulutuspäivää. Osallistumismuotoa on mahdollista vaihtaa myös tämän ajankohdan jälkeen, mutta tällöin laskutamme koulutuksen live-osallistumisen hinnalla. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
KIINNOSTAAKO LAAJAN KOULUTUSOHJELMAN SUORITTAMINEN?
Kiinnostaisiko sinua digiviestinnän koulutuskokonaisuuden suorittaminen? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana digiviestinnän koulutuskokonaisuutta, jonka suorittamisesta saa todistuksen. Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775 tai lue lisää täällä.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä viestintäalaan liittyen, koulutuksiin ja tapahtumiin. Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.