Digiviestinnän mittaaminen
Digiviestinnän mittaamisen koulutus keskittyy vastaamaan ikuisuuskysymyseen oman markkinointiviestinnän toimivuudesta. Kurssilla tutustutaan niin verkkosivujen kuin yleisimpien sosiaalisen median kanavien saatavilla olevaan dataan ja miten tästä raakadatasta jalostetaan ymmärrettävämpiä kokonaisuuksia niin dataa visualisoiden kuin hyödyntäen tarinankerrontaa osana datan ymmärrystä. Verkkosivujen mittaamisen työkaluna tutustutaan Google Analyticsiin sekä hakukonenäkyvyyden mittaamiseen avainsana-analyysin avulla. Lisäksi pohdimme mahdollisuuksia ymmärtää julkisten keskustelujen volyymia ja työntekijöiden läsnäolon merkitystä viestinnän onnistumisessa. Tutustumme myös erilaisiin työkaluihin Sprout Socialista Googlen Looker Studioon.
Ajankohta
3.10.2023 09:00 – 3.10.2023 15:00Paikka
ProComin toimisto / OnlineJärjestäjä
ProCom

AJANKOHTAISTA
Koulutus järjestetään mahdollisuuksien mukaan hybriditoteutuksena siten, että online-osallistuminen on aina mahdollinen. Luokkahuonetoteutus arvioidaan hyvissä ajoin jokaisen koulutuspäivän osalta erikseen. Voit kertoa oman toiveesi osallistumistavasta ilmoittautumislomakkeella ja ProCom vahvistaa aina erikseen toteutuksen.
KOULUTUSPÄIVÄ
Digiviestinnän mittaamisen koulutus keskittyy vastaamaan ikuisuuskysymyseen oman markkinointiviestinnän toimivuudesta.
Kurssilla tutustutaan niin verkkosivujen kuin yleisimpien sosiaalisen median kanavien saatavilla olevaan dataan ja miten tästä raakadatasta jalostetaan ymmärrettävämpiä kokonaisuuksia niin dataa visualisoiden kuin hyödyntäen tarinankerrontaa osana datan ymmärrystä. Verkkosivujen mittaamisen työkaluna tutustutaan Google Analyticsiin sekä hakukonenäkyvyyden mittaamiseen avainsana-analyysin avulla. Lisäksi pohdimme mahdollisuuksia ymmärtää julkisten keskustelujen volyymia ja työntekijöiden läsnäolon merkitystä viestinnän onnistumisessa. Tutustumme myös erilaisiin työkaluihin Sprout Socialista Googlen Looker Studioon.
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
- Digiviestinnän mittaaminen
- Sosiaalisen median mittaaminen
- Google Analytics verkkosivujen mittaamisen työkaluna
- Avainsana-analyysi ja hakukonenäkyvyyden mittaaminen
- Työkaluihin tutustuminen: Dashboardit (Looker Studio) ja sosiaalisen median analytiikkatyökalut (Sprout Social)
KENELLE
Tämä koulutuspäivä on suunnattu viestinnän ammattilaisille, jotka haluavat oppia lisää erityisesti digitaalisen viestinnän mittaamisesta ja sen työkaluista.
KOULUTTAJA
Jani Lilja, Senior Consultant & Chief Happiness Officer
Jani on monien hattujen mies, jonka teemoihin kuuluu työroolissa ihmiset, data, teknologia, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja viestintä sekä ihmislähtöistä organisaatioiden ja tekemisen kehittämistä.
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Luokkahuonekoulutus (osallistuja paikan päällä)
495 eur jäsen / 655 eur ei-jäsen
Online-koulutus (osallistuja etäyhteydellä)
355 eur jäsen / 525 eur ei-jäsen
*hintoihin lisätään alv-osuus 24 %.
Mikäli koulutuspäivään osallistuu organisaatiostasi kaksi henkilöä tai useampi osallistuja, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 10 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Huom. Mikäli suoritat Digitaalisen viestinnän koulutuskokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuutesi hintaan. Koulutuskokonaisuus -osallistujien lisäosallistujat:
- Yksilöosallistujan lisäosallistuja: Saman organisaation lisäosallistujat saavat 10 % alennuksen yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia).
- Organisaatio-osallistumisen lisäosallistuja: Organisaatio saa lisäosallistujat koulutuspäiviin -50 % hinnalla yksittäisen päivän normaalihinnasta (ei yhdistettävissä muihin alennuksiin, alennus koskee vain lisäosallistujia)
Luokkahuonekoulutuksen edut:
- ProCom tarjoaa aamiaisen ja lounaan
- Verkostoituminen kollegoiden kanssa
- Toimistolta voi napata mukaan viestintäalan kirjallisuutta
- Sparrailu kollegojen ja kouluttajan kanssa
- Viihtyisät tilat Helsingin keskustassa
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Mikäli osallistuja haluaa vaihtaa henkilökohtaisista syistä osallistumismuotoa live-osallistumisesta online-osallistumiseen, tulee osallistumismuoto muuttaa viimeistään kaksi vuorokautta ennen koulutuspäivää. Osallistumismuotoa on mahdollista vaihtaa myös tämän ajankohdan jälkeen, mutta tällöin laskutamme koulutuksen live-osallistumisen hinnalla. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
KIINNOSTAAKO LAAJAN KOULUTUSOHJELMAN SUORITTAMINEN?
Kiinnostaisiko sinua digiviestinnän koulutuskokonaisuuden suorittaminen? Tämän koulutuksen voi suorittaa osana digiviestinnän koulutuskokonaisuutta, jonka suorittamisesta saa todistuksen. Kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775 tai lue lisää täällä.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä viestintäalaan liittyen, koulutuksiin ja tapahtumiin. Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.