Asiakaslähtöinen kulttuuri ja palvelumuotoilu
Palvelumuotoilu tarkoittaa palvelujen innovointia, kehittämistä ja suunnittelua muotoilun menetelmiä hyödyntäen. Miten luodaan aikaa kestävä palvelukokemus, joka perustuu retrospektiivisten mittarien sijaan ihmisten aitoihin, todennettuihin tarpeisiin? Kuinka palvelun kontaktipisteistä, palvelutuokioista ja palvelupoluista rakennetaan asiakaslähtöinen kokemus? Palveluiden kehittämisessä asiakaskokemus on nyt uusi musta. Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana syksyllä 2016 käynnistyvää AsiakkuusPRO-ohjelmaa.
Ajankohta
8.11.2016 09:00 – 8.11.2016 16:00Paikka
ProComin koulutustilat, Kalevankatu 30, 7. krs., 00100 HelsinkiHinta jäsenille
475 € + alv. 25,5 %Normaalihinta
625 € + alv. 25,5 %Järjestäjä
ProComIlmoittautumistilanne
Tilaa on vielä


Palvelumuotoilu (Service Design, SD) tarkoittaa palvelujen innovointia, kehittämistä ja suunnittelua muotoilun menetelmiä hyödyntäen. Miten luodaan aikaa kestävä palvelukokemus (Service Experience, SX), joka perustuu retrospektiivisten mittarien sijaan ihmisten aitoihin, todennettuihin tarpeisiin? Kuinka palvelun kontaktipisteistä, palvelutuokioista ja palvelupoluista rakennetaan asiakaslähtöinen kokemus? Palveluiden kehittämisessä asiakaskokemus (Customer Experience, CX) on nyt uusi musta.
Asiakaslähtöinen kulttuuri ja palvelumuotoilu on päivän koulutus, jossa saat ymmärryksen ja työkalut kestävän muutoksen ketterään muotoiluun designin ja empatian keinoin. Koulutuspäivässä perehdytään palvelukokemuksen käyttäjälähtöiseen suunnitteluun muotoilun menetelmiä hyödyntäen.
Kouluttajat tuovat käyttöösi testatut ja aikaa kestävät työkalut, joilla luoda ketterää kulttuuria ja asiakaslähtöisiä palveluita mitattavasti ja nopeasti iteroiden. Koulutus on osallistava ja kansantajuistava. Teemoihin pureudutaan esimerkkien ja käytännön harjoitusten avulla.
Koulutus on mahdollista suorittaa yksittäisenä koulutuspäivänä tai osana syksyllä käynnistyvää AsiakkuusPRO-ohjelmaa.
PÄIVÄN SISÄLTÖ
Koulutuspäivän aikana keskustelemme muun muassa seuraavista aiheista:
- Mitä on palvelumuotoilu (Service Design)?
- Palvelumuotoilun lisäarvo asiakaskokemuksen luomisessa ja viestinnässä
- Kuka on asiakas?
- Palvelun konseptointi, käyttäjätutkimus ja testaus
- Palvelumuotoilu kulttuurin muutoksen työkaluna
- Case-esimerkkejä ja käytännön harjoituksia
Tutustu myös kouluttaja Sami Niemelän ja Petri Latun haastatteluun Viestijät.fi-sivustolla: Palvelumuotoilu nostaa asiakkaan arvoonsa
KENELLE?
Koulutus on suunnattu viestinnän ammattilaisille ja monialaisissa asiantuntijatehtävissä toimiville henkilöille, jotka haluavat syventää osaamistaan asiakaslähtöisen kulttuurin kehittämisessä ja omaksua työkaluja palvelumuotoiluun.
PÄIVÄN TAVOITE
Koulutuspäivän tavoitteena on tarjota osallistujille yleiskatsaus palvelumuotoilun periaatteisiin ja asiakaslähtöisen palvelukokemuksen suunnitteluun muotoilussa kehitettyjä menetelmiä hyödyntäen.
VALMISTAUTUMINEN KOULUTUKSEEN
Osallistujille lähetetään lähellä koulutuksen ajankohtaa ennakkotehtävä tai -kysely, jonka pohjalta koulutus räätälöidään mahdollisimman hyvin osallistujien lähtötilannetta ja toiveita vastaavaksi.
KOULUTTAJAT
Sami Niemelä on yksi Nordkappin perustajista ja luova johtaja, jonka työn ajava voima on uteliaisuus. Funktionaalisen muotoilun puoltajana hän on suunnitellut asioita verkkoon vuodesta 1997 ja mobiiliin vuodesta 2000. Hänen työnsä tuloksia on patentoitu globaalisti ja myyty miljoonia kappaleita.
Työnsä ohella Sami luennoi, opettaa ja mentoroi tapahtumissa ja yrityksille niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin. Hänellä on myös kymmenen vuoden opetuskokemus mm- Aalto Yliopiston Kauppakorkeakoulusta. Lisätiedot: https://www.linkedin.com/in/saminiemela
Petri Lattu on suunnitellut uuden sukupolven digitaalisten palveluita ja designia yli 15 vuotta. Hänellä on kokemusta useilta eri toimialoilta sekä Suomesta että kansainvälisillä kentillä. Hänen asiakkaisiinsa lukeutuvat mm. Nokia, Sonera, Vodafone, BMW, Adidas, Santander sekä useat start-upit.
Petri on karismaattinen kouluttaja, joka uusien ajatusten ja toimintamallien istuttamisen lisäksi innostaa kuulijansa laittamaan ne käytäntöön. Lisätiedot: https://www.linkedin.com/in/petrilattu
HINNAT JA ILMOITTAUTUMINEN
Hinta
Koulutuksen hinta on ProComin jäsenille 475 euroa + alv. 24 %, muille 625 euroa + alv. 24 %. Hinta sisältää koulutuksen, koulutusmateriaalin sekä kahvi- ja lounastarjoilun.
Mikäli organisaatiostasi osallistuu koulutukseen kaksi tai useampi henkilöä, saavat kaikki koulutuksen hinnasta 15 % alennuksen. Alennusta ei voi yhdistää muihin alennuksiin. Mikäli suoritat AsiakkuusPRO-kokonaisuutta, sisältyy koulutuspäivä kokonaisuuden hintaan.
Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset tämän sivun ilmoittautumislomakkeella viimeistään 25.10.2016. Lisätiedot ja tiedustelut: procom@procom.fi.
Peruutusehdot
Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta. Peruutukset osoitteeseen: procom@procom.fi.
Pidätämme oikeuden vähäisiin ohjelmanmuutoksiin. Koulutuksen toteutuminen vahvistetaan riittävän ryhmäkoon muodostuttua.
Kiinnostuitko syksyllä käynnistyvästä AsiakkuusPRO-valmennusohjelmasta? Kysy lisää ProComin toimistolta: eveliina.linna@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Tiesithän, että ProComin koulutustila on jäsenten vuokrattavissa, joko sisäisiin koulutuksiin tai vaikkapa lehdistötilaisuuksien pitämiseen? Kysy lisää ProComin toimistolta procom@procom.fi tai puh. (09) 135 7775.
Ilmoittautumisen yhteydessä annettavia tietoja käsitellään ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry:n jäsenrekisterin
rekisteriselosteessa ja ProCom Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Lue lisää rekisteriselosteista.